De vakantie periode zit er weer aan te komen en dat zorgt bij veel mensen voor “stress”. Want hoe kun je nu zo gezond mogelijk je vakantie door komen zonder gelijk kilo’s aan te komen? Ik geef je daar graag tips over en vertel je gelijk over onze plannen.

Als je in Nederland op vakantie gaat zal het je waarschijnlijk iets gemakkelijker afgaan om gewoon “normaal” te blijven eten. Maar als je naar het buitenland gaat is het vaak lastiger. Vooral wanneer je in een All-in Hotel zit wordt het je niet gemakkelijk gemaakt. Met deze tips hoop ik je iets op weg te helpen over hoe te eten op vakantie…

  1. Zorg voor een goed stevig ontbijt: 

    De meningen zijn erover verdeeld maar ik persoonlijk vind het ontbijt erg belangrijk. Het legt een bodem en zorgt voor een verzadigd gevoel aan het begin van de dag. Stort je nu niet gelijk op de croissants, chocolade broodjes en vette gebakken spek etc. Maar denk ook aan bijvoorbeeld een flinke bak kwark met fruit en muesli zonder toegevoegde suikers of een handje noten. Gebruik van eiwitten zorgt in de ochtend ook voor een langer verzadigd gevoel.

  2. Pas op met ongezonde snacks

    Een ijsje hier, een ijsje daar oh en een lekker taartje kan ook wel: het is tenslotte vakantie. Pas op met die gedachten want juist die dingen tikken aardig aan in de calorieën. In plaats van een ijsje zou je ook kunnen kiezen voor yoghurt met fruit, een smoothie met groenten en fruit of gewoon lekker wat stukjes snack groenten of fruit.
  3. Drink veel water

    Op vakantie is dat voor mij ook altijd wel een uitdaging: water drinken. Vooral als je onderweg bent dan denk ik vaak “oh maar dan moet ik zoveel plassen”. Toch blijft het belangrijk om ook op vakantie genoeg water te blijven drinken. Dit is uiteraard velen malen beter dan al die zoete frisdranken.
  4. Maak keuzes tijdens het uit eten gaan

    Op vakantie ga je meestal vaker uit eten, zorg ervoor dat je keuzes maakt. Natuurlijk kun je kiezen voor een voor, hoofd en na gerecht. Pas wel op dat je dan bewust kiest: begin bijvoorbeeld met een salade of ongebonden soep als voorgerecht. Kies als hoofdgerecht een gerecht met voldoende groenten en pak niet teveel gefrituurd voedsel. Als nagerecht kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld een fruit salade of maar 1 bolletje ijs in plaats van een hele coupe.
  5. Beweeg veel

    Ga tijdens de vakantie ook veel bewegen. Ga bijvoorbeeld wandelen, fietsen of zwemmen. Zo verbrand je gelijk extra calorieën en dat helpt natuurlijk altijd mee.
  6. Pas op met alcohol 

    Een cocktail is natuurlijk erg lekker! Maar deze bestaat vaak uit alcohol en vaak ook nog andere zoete drankjes die erdoor heen gemixt zijn. Uiteraard is af en toe genieten van zo’n lekkernij erg lekker maar pas op want ook alcohol levert veel calorieën..

  7. Relax

    De aller belangrijkste tip die ik je kan meegeven is: relax! Ga niet te spastisch met het eten en drinken om. Natuurlijk moet je wel een beetje opletten als je geen kilo’s wil aankomen maar vergeet ook niet te genieten en te relaxen. Na de vakantie kan je ook weer “streng” zijn.

Wat gaan wij doen?

Het allerliefste zouden mijn man en ik met onze kinderen naar Curaçao gaan, want daar hebben we heel wat leuke dingen meegemaakt. Maar dat zit er niet echt in omdat het best duur is. Daarom hebben we besloten om dit jaar pas op het laatste moment iets te gaan boeken. We hebben al zitten kijken en twijfelen tussen Nederland of het Buitenland.

Gelukkig kunnen we daarvoor op 1 en dezelfde website terecht en hoeven we niet overal maar rond te gaan zoeken. Ik heb namelijk VakantieViking.nl  gevonden waar je terecht kan voor Nederlandse vakanties maar ook voor een reis naar het Buitenland. Zo hebben ze All in reizen naar bijvoorbeeld Mallorca maar ook een All in Vakantie gewoon in ons eigen land in Zeeland. Ideaal en ook zeer betaalbaar omdat ze leuke aanbiedingen hebben, wat natuurijk mooi meegenomen is.

Dat we niet 3 weken weg gaan is wel duidelijk aangezien we ook verder willen werken aan ons Sport Hok en die willen we natuurlijk ook graag af krijgen.
Het kan ook zijn dat we er nog voor kiezen om maar wat dag tochtjes te gaan maken maar eigenlijk wil ik wel proberen of we toch wel even weg kunnen want eerlijk gezegd heb ik zelf pas een vakantie gevoel als we echt weg zijn geweest.

Hebben jullie al leuke vakantie plannen?

* dit artikel betreft een samenwerking
Facebook Comments

1 Comment on Eten op vakantie

  1. Denise
    10 juni 2017 at 13:37 (1 maand ago)

    Ik maak me juist nooit zorgen wat en hoe ik op vakantie kan eten. Ik eet doorgaans gezond, maar ik kan ook heel erg genieten van de lokale keuken en ja, daar zit ook wel eens iets calorierijks of vets bij. Ik vind het juist altijd weer genieten en kom desondanks zelden aan. Ook tijdens all inclusive vakanties niet, want dan eet ik vaak 2x per dag groenten, koud en warm, en heel veel vis, terwijl ik thuis veel meer tussendoortjes eet, zoals koek en chocola, of nog eens een kaasje ’s avonds. Op persreizen eet ik vaak wél te veel, maar dan heb je vaak veel persdiners…
    Vakantieviking kende ik nog niet trouwens, en dat als reisblogger. 😉
    Denise onlangs geplaatst…Food hall MingleMush, net open in DenHaag!My Profile

    Beantwoorden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge