Er staat weer een uitdaging op me te wachten namelijk het MKBM (my killerbody motivation) all in programma! Wat het is en wat ik zoal mag eten? Daar vertel ik je de komende periode graag meer over. Vandaag is de aftrap..

Nu zal je misschien denken “Huh jij deed toch Personal body plan? ” en ja dat klopt dat DEED ik, maar sinds ik over ben gegaan naar het thuisprogramma en de app steeds problemen gaf werd mijn motivatie steeds minder.
Toen ik hoorde dat ik MKBM mocht gaan uit testen en ik las dat het toch wel vergelijkbaar is met elkaar dacht ik: Ik ga ervoor! Zo kan ik het ook vergelijken met elkaar en straks een goed oordeel geven over wat mij het meeste heeft gebracht (misschien ook handig voor als jezelf twijfelt wat te doen?).

Weinig eten?

Ik had het al een beetje door laten schemeren ergens op facebook dat ik met het MKBM programma zou beginnen en de eerste reacties die ik kreeg waren “Oeh pas je wel op dat je genoeg eet?” en “Pas je wel op je nieren want je krijgt daarbij zoveel eiwitten binnen dat je nieren het niet aan kunnen”. Ik had zoiets van: eerst zien en dan geloven, en geloven doe ik het niet meer want ik heb inmiddels mijn plan gezien en niks te weinig eten, te veel eiwitten of te weinig koolhydraten. Ik mag namelijk tussen de 1375 – 1625 per dag en daar is een gemiddeld uitgekomen van +- 1500 kcal, voor mij prima en eerlijk gezegd eet ik soms zelfs wel minder.
Ook de verhoudingen vind ik prima, iets minder koolhydraten ( tussen de 80 en 108 ) en iets meer eiwitten (111 – 150 ) maar dat zou voor mijn lichaamsvorm het beste werken.

Sportschema

Ook zit er bij dit programma een sportschema waarbij ik 3 – 4 x in de week ga trainen. Ik had aangegeven vooral op mijn benen te willen richten en daar is rekening mee gehouden door 2 x een benen training, 1 x rug/biceps/buik en 1 x borst/schouders/triceps dus uiteindelijk om ik wel aan een full body workout als je het totaal plaatje bekijkt.

Start

Vandaag ben ik pas gestart en ik moet nog even uitvogelen hoe het precies werkt maar wat ik wel al heb gezien is dat er kant en klare voedingsschema’s in staan die je ook makkelijk kunt veranderen naar eigen wensen. Zo mag je ook wisselen met producten als je maar steeds voor hetzelfde soort vervangt dus een koolhydraat met een koolhydraat en eiwit met eiwit etc. ook moet je daarbij dezelfde hoeveelheid aanhouden. Qua sport schema’s zou je ook nog dingen toe kunnen voegen en zelf aan kunnen passen, ook een plus punt als je het mij vraagt, al ga ik zelf nu aan de slag met de voorgeschreven schema’s want die staan er niet voor niks in toch?

Ik ga jullie wekelijks op maandag een update geven over hoe mijn week is geweest en wat mijn vorderingen zijn. Overigens heb ik niet de ambitie om een echt mega strak killerbody te krijgen maar wil ik me vooral lekker in mijn vel voelen en ja dan mag het allemaal net wat strakker voor mij 😉
Ben jij ook benieuwd naar wat MKBM mij gaat brengen?

Facebook Comments

5 Comments on MKBM uitdaging!

  1. Ybonne
    16 januari 2017 at 19:41 (2 jaar ago)

    Ik heb alle twee de boeken van mkbm graag hoor ik je mening over het gebruik van de eiwitten volg het dieet het is heel goed vol te houden hoop eindelijk is af te komen van het jojo effect

    Beantwoorden
    • Healthy Kelly
      16 januari 2017 at 19:56 (2 jaar ago)

      Wat bedoel je met het gebruik van eiwitten ?
      In het programma eet je wel iets meer eiwitten maar ook gewoon koolhydraten en ik vind het persoonlijk niet te veel.
      Komende weken zal ik iedere week een blog posten over hoe het gaat en wat ik ervan vind.

      Beantwoorden
  2. Marian Zw.
    16 januari 2017 at 18:26 (2 jaar ago)

    Veel succes, ben erg benieuwd naar je ervarigen volgende week!

    Beantwoorden

1Pingbacks & Trackbacks on MKBM uitdaging!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge