reviews boeken

Killerbody 2 review

Review: Killerbody 2

Het killerbody 2 boek van Fajah Lourens is pas een paar dagen uit en nu al een veelbesproken onderwerp. Ik heb het boek nu een paar dagen in huis en wil graag mijn mening delen. En hoe zit het nu eigenlijk met die 1200 calorieën die je maar zou mogen eten als we de media mogen geloven?

Fajah ligt momenteel erg onder vuur want ze eet maar rond de 1200 / 1300 calorieën en dus zal dat in haar boek ook wel zijn. FOUT! Dit is dus helemaal niet zo, sterker nog in het killerbody 2 boek staat omschreven hoe je je behoeftes moet berekenen en hoeveel je er af moet halen als je wil afvallen of extra moet eten voor als je bijvoorbeeld spieren wil kweken etc.

Media

Gisteren zag ik een uitzending op RTL waarbij Fajah vertelde dat zij een hele lage verbranding heeft en daarom dus maar rond de 1300 calorieën eet. Daarnaast werd er gezegd dat 2000 calorieën voor veel mensen teveel is en men daarom dik wordt, bij diverse mensen werd dit vertaald als: “Als je 2000 calorieën eet dan is dat veel te veel.”  In de media worden dingen anders gebracht (heb ik inmiddels zelf ook ervaren ???? ) en geoordeeld zonder zich er in te verdiepen.
Maar hoeveel je nodig hebt ligt dus echt aan je eigen verbranding en dat wordt besproken in het boek hoe je dit kunt berekenen. Om even aan te geven: ik zou rond de 2080 komen als basis, dus nee geen 1200 calorieën voor mij.

Informatief

Het boek begint met een stukje informatie. Ze verteld over hoe je gemotiveerd blijft, durven te eten, een stukje over macro’s en nutriënten, verhoudingen en zelfs een stuk over als je vegetarisch eet. Daarnaast staan de diverse lichaamsvormen omschreven, waar je op moet letten met jouw vorm en kan je aan de hand van jouw vormen en gewicht berekenen wat je nodig hebt aan calorieën. Afhankelijk van hoeveel je wilt afvallen kan je je aantal calorieën aanpassen wil je bijvoorbeeld 8 tot 12 kg afvallen dan ga je 200 tot 500 kcal minder eten dan je basis caloriebehoeften.

Je eigen menu samenstellen

Je kan door middel van het killerbody 2 boek je eigen menu samen stellen. Er zitten handige schema’s in waarbij je kan aangeven wat je per dag eet en je kan dan zelfs het aantal grammen vet, koolhydraten en eiwitten aangeven. Aan de hand wat je dus per dag “mag” eten (je bepaald dat natuurlijk nog steeds zelf) maak je je eigen berekening.

Recepten

Het boek zit ook bomvol recepten. Het is verdeeld in: ontbijt, lunch, diner, en snacks. Ook zitten er tussen de recepten door informatieve hoofdstukken bijvoorbeeld over hoe je vreetbuien tegen gaat, dat je niet alle koolhydraten moet schrappen en een stuk over uit eten gaan en hoe je dat het beste aanpakt.
De recepten die erin staan zien er echt super lekker uit en je vind er van alles: van pasta’s tot salades, van havermout gerechten tot fluffs en zelfs heerlijke taarten en muffins. In sommige gerechten wordt er extra whey of caseïne poeder gebruikt maar de meeste gerechten zijn met producten die je gewoon in de supermarkt kan krijgen.

Killerbody voor iedereen?

Natuurlijk is een killerbody niet voor iedereen weggelegd, en ik geloof ook niet dat ik zelf ooit mega strak wordt, maar daar streeft dit boek ook helemaal niet naar. Dit boek is vooral om te leren over voeding, wat je behoeftes zijn, hoe je je eigen voedingsschema kunt maken en het delen van heerlijke recepten. Jij bent uiteindelijk zelf degene die bepaald hoever je daarin gaat en of jouw streven een killerbody is of gewoon een gezond en gelukkig leven, want daar draait het tenslotte om toch? Belangrijk is dat je je verstand gebruikt en datgene doet wat voor jou goed voelt en je je niet laat leiden door dingen die in de media worden gezegd of streven naar perfectie want dat zijn er maar een enkeling die dat bereiken. Uiteindelijk ben JIJ de leider van je eigen lichaam en bepaal jij wat er bij je past.

Conclusie

Ik ben zelf wel heel blij met het nieuwe killerbody 2 boek omdat er heel veel, volgens mij, heerlijke recepten in staan en je ook meer leert over hoe het nu zit met voeding etc. Er zitten overigens geen oefeningen in het is dus echt puur een boek over de voeding in combinatie met heerlijke recepten die je weer kunt gebruiken in het maken van je eigen voedingsschema. Natuurlijk kan je ook gewoon je eigen gerechten bedenken en verwerken in het schema. Komende tijd ga ik in ieder geval aan de slag met diverse recepten, mijn dochter heeft er al een aantal aangegeven die ik echt moest maken ????

Ben je benieuwd naar het killerbody 2 boek of Deel 1  ? Ze zijn onder andere te bestellen bij Bol.

Ben jij al bekend met de boeken van Fajah ?