Als je regelmatig sport dan is het belangrijk om voeding voor sterke spieren en sneller herstel te gebruiken. Maar waarom is dat eigenlijk belangrijk? Ik geef je tips voor sterke spieren en sneller herstel.

Nu we eigen trainings apparaten hebben ben ik ook vaker aan het trainen. Omdat ik niet wil dat ik mijn spieren wat tekort doe heb ik voor mezelf dingen gevonden die voor mij werken. Mocht je door de bomen het bos niet meer zien omdat veel artikelen echt gaan over heel intensief trainen. Dan kan je misschien wel wat met deze tips?

Magnesium

Ik heb van mezelf al vrij snel pijn in mijn spieren / gewrichten. Omdat ik het risico loop dat dit met trainen mogelijk erger wordt heb ik besloten om magnesium tabletten te pakken. Dit zorgt er voor dat ik minder last heb en ik s’morgens ook met niet al te veel pijn op sta. Ok√© op spierpijn na dan als ik echt intensief heb getraind.

Eiwitten

Het nemen van extra eiwitten is erg belangrijk als je regelmatig traint. Ze zorgen voor spierherstel en leveren aminozuren die belangrijk zijn als bouwsteen voor het eiwit in je lichaam. Natuurlijk kun je gewoon een eitje of een bak kwark nemen maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat ik dan nog te weinig binnen krijg. Dat is voor mij de reden dat ik vaak een shake neem voor spierherstel. Ik vind zelf de maaltijdshake van Shakeplus wel erg lekker, deze neem ik overigens soms ook wel als vervanging. Heb je liever echt iets te eten? Dan zouden eiwitrepen ook een optie kunnen zijn.

Neem je rust

Bewegen is erg goed voor je maar overdrijf niet. Je lichaam heeft ook af en toe wat rust nodig. Meestal doe ik om de dag aan kracht training en op de dagen dat ik geen kracht training doe ga ik op de spinning bike of een stukje op de roeitrainer. En heb ik geen zin? Geen nood dan doe ik het gewoon niet dan heeft mijn lichaam waarschijnlijk gewoon even rust nodig. Helemaal niks mis mee. Natuurlijk is je nachtrust ook erg belangrijk. Ik moet zelf niet vlak voor het slapen gaan trainen want dan wordt ik juist wakker daarom doe ik het een paar uur voordat ik naar bed ga en dat werkt voor mij prima.

Warming up en cooling down

Heel vaak wordt dat vergeten: een warming up en cooling down. Toch is het heel belangrijk om dat te doen. Doe je dit niet dan heb je een grotere kans op blessures en daarnaast zul je waarschijnlijk ook meer spierpijn kunnen ervaren na de training.

Heb jij nog tips voor sterke spieren en sneller herstel?

 

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge