Het mooie weer is voorbij, de dagen worden korter en het wordt ook steeds kouder. Hoe verleidelijk is het dan om lekker op de bank te ploffen met comfort food, een leuke film en een fleece dekentje? Heel verleidelijk als je het mij vraagt want zeg eens eerlijk: niemand gaat toch graag erop uit als het zo koud en guur is? Maar deze tips voor het afvallen zullen je de koude periode door helpen en zorgen er hopelijk voor dat je straks niet teveel hoeft te doen voor een mooie summerbody…

Ik ben zelf meer een lente / zomer mens dan een herfst / winter mens. Dat zorgt er bij mij ook voor dat ik af en toe mezelf van de bank moet trekken om überhaupt wat aan beweging te doen of zelfs te gaan koken (want tja wat bestellen is dan soms wel erg makkelijk he). Daarom heb ik wat tips op een rijtje gezet die je hopelijk gaan helpen.

Drink genoeg water

1 van de belangrijkste dingen die je moet blijven doen is vooral veel water blijven drinken. Hiermee kunnen de afvalstoffen je lichaam beter verlaten, krijg je een voller gevoel en blijft je lichaam goed gehydrateerd.

Blijf bewegen

Hoe verleidelijk ook: zorg er wel voor dat je in beweging blijft. Nu snap ik echt wel dat je geen zin hebt om er op uit te gaan als het slechter weer is maar ook thuis kan je volop bewegen. Wat dacht je bijvoorbeeld van het huishouden doen (ja dat blijft natuurlijk ook beweging) of kies een online sport programma, ik vind zelf het Be-Fit channel op youtube wel een aanrader.

Genoeg eiwitten

Eiwitten worden vaak vergeten of maar minimaal gegeten. Toch zijn eiwitten heel belangrijk. Het geeft je een voller gevoel en het levert goede aminozuren die je lichaam nodig heeft. Nu vinden veel mensen het moeilijk om genoeg eiwitten binnen te krijgen daarvoor zou je eventueel als aanvulling kunnen kiezen voor een shake. De shakes van Shakeplus  zijn bijvoorbeeld een aanrader. Deze bestaan niet alleen uit eiwitten maar ook vitaminen en mineralen, je kan ze ook prima als vervanging gebruiken om je een eerste zetje in de goede richting te geven.

Maak een maaltijdplanning

Het maken van een maaltijdplanning zou je ook kunnen helpen zo heb je een duidelijk overzicht wat je gaat eten  die week. Ben je iemand die heel snel zegt “Oh vandaag doen we wel makkelijk” zorg dan dat je genoeg maaltijden in de vriezer hebt liggen zodat je toch wat gezonds kunt pakken en niet steeds maar naar “fast food” of kant en klare maaltijden hoeft te grijpen.

Ontspanning

Natuurlijk is ontspanning ook super belangrijk. Neem gewoon af en toe de tijd om lekker languit op de bank te liggen, iets lekkers erbij en te genieten van een goede film maar doe dit met mate en zorg ervoor dat je niet door gaat slaan. Pak de volgende dag gewoon weer je normale gewoonten op en je zult zien dat het straks veel minder moeite kost om je lichaam back in shape te krijgen voor de zomer.

Ik hoop dat deze tips voor het afvallen in koudere periodes je gaat helpen.

 

* De afbeeldingen zijn van Shutterstock 

 

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge