December en januari zijn de maanden waarin veel mensen beginnen met een gezonde leefstijl. Om je daar extra bij te helpen zijn er diverse boeken die je net dat steuntje in de rug kunnen geven. Eén van die boeken is “Afvallen met gezond en vooral lekker eten” van Project Gezond. Ik vertel je alles over dit boek en ik mag er ook maar liefst 3 weggeven, lees dus vooral verder…

Project Gezond is op 26 augustus 2015 officieel opgestart door Natalia en Walter. De insteek van Project Gezond is om zoveel mogelijk mensen lekker en gezond te laten eten. Het is geen dieet maar een manier van gezond eten die je de rest van je leven vol kan houden. Online hebben ze al diverse mensen geholpen maar nu is hun droom werkelijkheid geworden met het boek “Afvallen met gezond en vooral lekker eten”.

Inhoud

In het boek staat een hele duidelijke inhoudsopgave waarbij je precies kan zien op welke bladzijde wat staat. Anders dan in de meeste boeken met weekmenu’s is dat er hier ook heel veel achtergrond informatie in staat. Zo staat er duidelijk uitgelegd hoe je de weekmenu’s moet gebruiken en vind je er informatie hoe je gemotiveerd blijft. Er is zelfs een speciaal hoofdstuk dat gaat over omgaan met onregelmatige diensten, bewegen / sporten en rust en over zondigen want ook dat mag je zeker wel af en toe.

Weekmenu’s

In het boek zitten 8 weekmenu’s. Het zijn niet standaard menu’s die iedereen dan moet gebruiken het leuke is namelijk dat je zelf kunt kiezen hoeveel je wilt eten. Er staan namelijk menu’s in van 1250, 1500, 1800 en 2100 kcal. Je kan dus precies op jouw leefstijl en het aantal calorieën die jij nodig hebt het menu kiezen. In het boek staat ook een link vermeld waarbij je kunt berekenen hoeveel je het beste kunt eten om af te vallen.

De menu’s zijn duidelijk uitgeschreven en als er een recept tussen staat uit het boek wat je moet maken dan staat er precies bij geschreven op welke pagina je dit recept kunt vinden. Er staan overigens geen rare dingen in het menu maar gewoon alledaagse dingen die je in de supermarkt kunt kopen. Zo vind je regelmatig yoghurt, beschuit, crackers, aardappels en rijst terug in het boek maar ook gewoon een boterhammetje of een balletje gehakt zijn te vinden op het menu.

Recepten

De recepten in het boek zijn erg gevarieerd. Zo staan er bijvoorbeeld pizza’s in maar ook smoothies, cake, pasta’s, stamppotten en nog veel meer lekkers. Zelfs als je de weekmenu’s niet zou willen volgen is het boek een aanrader alleen al om de heerlijke recepten die erin staan.

De recepten vind ik heel overzichtelijk en duidelijk beschreven. De recepten zijn voor iedereen toegankelijk en makkelijk te maken. Bovendien vind ik de foto’s in het boek er ook echt super uit zien en ik krijg gelijk zin om te beginnen met koken, een goed teken dus.

Winactie

Voor mij is het boek Afvallen met gezond en vooral lekker eten een grote aanrader. Of je nu wilt afvallen of juist niet het boek is voor iedereen toegankelijk. Omdat ik zo enthousiast ben over dit boek van Project gezond mag ik jullie ook blij maken.  Ik mag namelijk 3 exemplaren weg geven.

Wat moet je doen?

Op 1 februari zal ik de winnaars bekend maken.

De winnaars zijn: