De afgelopen week ben ik zelf bezig geweest in het Killerbody dieet boek. Ik heb veel vragen gekregen over wat ik er nu van vind en daarom heb ik besloten nu al een update te plaatsen…

Ik heb allerlei gezonde producten in huis gehaald, wat ik voorheen ook wel deed maar nu echt volgens het menu, of nou ja bijna volgens het menu want hier en daar maakte ik zelf kleine aanpassingen. Denk bijvoorbeeld aan andere groenten of vlees / vis soorten waarmee ik varieerde. Het was wel allemaal even plannen en ik heb tig keer in het boek gekeken wat ik wel niet moest eten maar als je er eenmaal in zit gaat het goed.

Dinsdag had ik een pers event van Playmobil  en had echt zoiets van: hoe ga ik dit in vredesnaam doen? Maar uiteindelijk besloot ik een dag te wisselen en een zelf gemaakte salade mee te nemen in plaats van broodjes. Tijdens het event zelf hadden ze ook lekkere appeltjes dus dat kwam voor mij wel goed uit.

killerbody 4

Het eten wat in het boek staat vind ik best lekker en is gevarieerd. Er wordt wel gebruik gemaakt van veel eieren, ook in de ochtend, en daar ben ik niet zo’n ster in eieren eten in de ochtend. Als klein meisje fietste ik ooit in een ochtend langs een huis waar ze eieren aan het bakken waren, die lucht kwam naar buiten en ik ben daar zo misselijk van geworden dat ik sindsdien altijd misselijk wordt van de geur van gebakken eieren in de ochtend (ja dat zit vast tussen mijn oren.. i know). Maar dan varieer ik met de lunch of ik zoek een alternatief uit de alternatieven lijst.

Qua lunch en diner zitten er ook erg lekkere gerechten tussen al moet ik wel wennen aan de hoeveelheid rijst die je in de week eet, dat is namelijk best wel wat voor iemand die normaal maar 1 x in de week rijst eet 😉 Maar toch valt het niet tegen en zijn de smaken goed, al doe ik her en der zelf wel wat variaties maken en kruiden toevoegen.

Een aantal dingen van wat ik o.a heb gegeten:

killerbody 1

Kwark met appel en kaneel als ontbijt

killerbody 2

Wraps 

killerbody 3

Pasta met zalm

killerbody 6

Courgetti 

killerbody 7

Bananen pannenkoekjes

Zoals ik al zei smaakt het eten heerlijk, wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het soms aan de weinige kant vind. Ik kom op veel dagen krap aan de 1200 kcal, dat terwijl er in het boek staat beschreven dat je ongeveer 500 kcal onder je onderhoud moet gaan zitten, in mijn geval is dat dus wel meer dan 500 kcal er onder. Ik heb er zelf dus voor gekozen om op sommige momenten wat meer te eten en heb op enkele dagen ook andere keuzes gemaakt dan dat er in het menu stond. Dat meer eten mag overigens wel er staan ook dingen die je extra mag eten en als man zijnde moet je ook extra eten daar wordt bijvoorbeeld bij geadviseerd om meer pasta / rijst en een extra boterham te eten. Overigens is het niet zo dat ik enorme honger heb gehad (behalve na het sporten).
Wel zou ik het persoonlijk fijner vinden als er een menu in zou staan van bv 1200 – 1500 – 1800 kcal etc. zo zou je zelf kunnen kiezen welke hoeveelheid bij je past. Ik zelf ben ook niet zo van de vaste schema’s omdat ik liever eigen keuzes maak maar omdat ik het goed wilde uit testen heb ik besloten het wel zoveel mogelijk te doen, zo krijg ik wel gelijk een goed beeld.

Qua sport schema vind ik het fijn dat je kan kiezen of je thuis of in de sportschool kan sporten. Ik heb de schema’s voor thuis gevolgd, deze zijn goed te doen en je voelt je spieren echt. De schema’s voor in de sportschool heb ik ook bekeken maar wat ik heel jammer vind is dat er bij staat wat je moet doen maar geen plaatje van het apparaat en een tekst als “Cable Rope push down” of “Seated Machine Press” zegt mij niet zo heel veel aangezien ik nog niet een fitness freak ben en alleen mijn eigen schemaatje heb in de sportschool. Ik kan dan wel natuurlijk met het boek naar de sportschool gaan en vragen of ze mij kunnen helpen maar dat vind ik wel een lastig puntje… Ik persoonlijk zou het dus wel handiger hebben gevonden als er een plaatje bij de oefening zou staan want waarschijnlijk had ik dan wel geweten wat het precies is.

Ik ben tot nu toe 1,3 kg afgevallen met het killerbody dieet (foei ik mocht eigenlijk nog niet wegen dat mag namelijk pas na 2 weken) en ben sinds vorige week maandag bezig. Ik heb dus ook wat gevarieerd met het menu en heb zelf wat meer gegeten dan voor geschreven staat, op zondag heb ik ook nog een barbecue gehad. Het vergt wel discipline, iets wat ik wel kan opbrengen maar waarbij ik me voor kan stellen dat dit niet voor iedereen geldt.

Wat ik jammer vind aan het boek is dat er standaard menu’s in staan die op zich heel goed zijn maar vrij weinig calorieën bevatten, ik zelf zou het fijner vinden als er diverse menu’s in zouden staan met een verschillend aantal calorieën zodat je zelf daar je eigen weg in kan vinden. Nu kan ik zelf wel goed variëren maar iemand die pas net begint met een gezondere leefstijl kan daar misschien wat meer moeite mee hebben.
De variatie lijst vind ik overigens wel top, lust je iets niet dan kan je zelf kiezen waarmee je varieert.
Het sportschema voor thuis is goed te doen die van de sportschool is voor mij wat onduidelijker, wat meer uitleg daarbij met plaatjes van hoe het apparaat eruit ziet bijvoorbeeld zou heel fijn zijn geweest.

Ik ga zelf nog even door om te kijken wat het me gaat brengen maar ga wel wat aanpassen in het aantal calorieën.
Het boek is onder andere te koop bij bol.com

Ken jij het boek Killerbody dieet al?

Toevoeging januari 2017: Inmiddels is het Killerbody 2 boek uit benieuwd naar de review? Je kan hem HIER lezen

Liefs Kelly

Facebook Comments

3 Comments on Killerbody dieet – hoe bevalt het?

2Pingbacks & Trackbacks on Killerbody dieet – hoe bevalt het?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge