De 21 dagen Disq challenge zit erop. Maar wat zijn de resultaten? En wat vond ik er nu van? Bovendien heb ik natuurlijk een week vakantie tussendoor gehad en me voorgenomen om daar ook te trainen maar of dat gelukt is? Je leest het in deze blog…

Eerder schreef ik al over de Disq challenge waarmee ik begonnen was. Per dag train je 10 minuten via een filmpje wat je krijgt. De filmpjes zijn goed te doen en de 10 minuten zijn om voor je er erg in hebt.

De trainingen

Ik vond het erg leuk dat de trainingen afwisselend zijn. Je krijgt iedere dag een andere training en de spiergroepen waar de focus op ligt verschillen per dag. Zo weet je zeker dat elke spiergroep in je lichaam aan de beurt komt. Het viel mij op dat ik al vrij snel de weerstand wat hoger kon zetten en ik daardoor nog meer uit mijn training kon halen. Toen ik op Curacao zat had ik wat slechte Wifi dus appte ik Marcel waarna ik een training kreeg toegezonden via whatsapp die ik maar 1 x hoefde te downloaden en vervolgens iedere dag kon doen, dit was wel erg prettig.

Is het vol te houden?

Voordat ik begon was ik van plan om echt iedere dag die 10 minuten te trainen. Ik zou liegen als ik zeg dat ik dat ook daadwerkelijk iedere dag 10 minuten heb gedaan. Met name op vakantie kostte het me toch wel moeite door de warmte maar ook door de vakantie modus. Toch heb ik het daar wel (op 2 dagen na) gedaan. Als ik thuis een keer een training oversloeg omdat ik te moe was of iets dergelijks dan zorgde ik ervoor dat ik de dag erna 2 trainingen deed, zo voelde ik me ook gelijk wat minder schuldig. Het is in mijn ogen prima vol te houden maar je moet het natuurlijk wel zelf doen en de motivatie en puf vinden om het ook daadwerkelijk ook te doen.

Mijn resultaat

En dan nu het resultaat, eerlijk gezegd was ik best wel verbaasd!

– 1,3 kg
– 4 cm van mijn taille
-3 cm van mijn heupen
– 2 cm van mijn borst
– 2 cm van mijn bovenbeen
– 1 cm van mijn arm

Dat is dus een totaal van 12 cm in 21 dagen! Best knap vind ik zelf.
Maar dat is nog niet alles want ook mijn test, die ik vooraf moest doen, laat resultaat zien. Ik ben qua situps 50 % vooruit gegaan en qua squats 23 %, een mooi resultaat dacht ik zo 🙂

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik op vakantie wat slechter heb gegeten en ook heb genoten van cocktails dus als dat niet was geweest was er waarschijnlijk nog meer af geweest.

Hoe nu verder?

De challenge zit er voor mij op maar ik heb nog 3 maanden toegang tot de online gym. Bovendien heb ik besloten dat ik de challenge gewoon nog een keer ga doen om in de juiste flow te blijven. Daarna zijn er nog mogeilijkheden om door te blijven gaan met coaching maar ik denk dat ik nu in de jusite flow zit om het zelf te kunnen doen.

Ik kan de challenge iedereen die weinig tijd heeft, geen  zin heeft om naar de gym te gaan of het gewoon handiger vind om thuis te trainen het zeker aanraden. En ook de mensen die wel in de sportschool trainen kunnen dit erbij gebruiken omdat het heel makkelijk en leuk is om te doen. Omdat 8 januari al vrij snel vol zat is er nu ook een mogelijkheid om 22 januari te starten met de challenge. Wil je meer informatie? Kijk dan op de site van Disq

Zou jij ook wel met de Disq willen trainen waar je maar wilt?

 

Facebook Comments

1 Comment on Disq resultaat: na de 21 dagen challenge

  1. Mieke Stam
    17 januari 2018 at 09:10 (5 maanden ago)

    Ik ben nu een week bezig en het bevalt me ook erg goed! 10 minuten zijn zo voorbij dus meestal doe ik er een 2e training achteraan. Na een week was ik 3 cm kwijt en een halve kilo, daar was ik ook verbaasd over dat het direct al resultaat heeft. 😀

    Beantwoorden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge