Afvallen en aankomen… Voor mij is en blijft het een strijd en ook in mijn omgeving zie ik veel mensen die daar last van hebben. Maar hoe kun je nu het beste afvallen? En hoe kom je in die juiste flow? Misschien heb je wat aan deze afslank tips.

Afvallen is en blijft moeilijk. Was ik eens 25 kg kwijt zit er nu weer 10 kg aan en zo blijf ik aan een jojo. En eerlijk is eerlijk: het ligt echt helemaal aan mezelf want zodra er ook maar iets van stress, zorgen of andere ongemakken zijn dan vergeet ik goed voor mezelf te zorgen. Maar de draad is weer opgepakt en ik hoop je met deze afslank tips te helpen.

Denk in kleine stapjes

Mijn valkuil was dat ik dacht in te grote stappen. Ik wil 25 kg kwijt PUNT. Inmiddels is het dat ik het met kleine stapjes doe. Kies er bijvoorbeeld voor om in doelen van 5 kg te denken en bedenk daar een beloning bij die je krijgt als je die 5 kg haalt. Let wel op dat het dan geen beloning is qua eten want dan heb je weer kans dat het weer mis gaat.

Ga meer bewegen

Natuurlijk is afvallen vooral voeding maar bewegen is daarbij ook erg belangrijk. Als jij meer gaat bewegen zal je  verbranding sneller gaan en zul je dus ook beter afvallen. Let wel op als je veel kracht training doet kan het zijn dat je spieren opbouwt en dat de weegschaal niet zo snel gaat. Maar spieren wegen meer dan vet dus meet dan ook vooral je cm’s en je vetpercentage.

Doe datgene wat bij je past

Ik ben zelf vooral van de gezonde voeding: ik kies voor meer eiwitten en iets minder koolhydraten. Toch moet je datgene doen wat bij jou past om af te vallen. Voor de een zal dat misschien wel een maaltijdvervanger zijn terwijl een ander weer geweldig afvalt met bijvoorbeeld Project Gezond of Sonja Bakker. Eigenlijk is niks fout als JIJ het maar vol kan houden. En onthoud ook altijd dat mensen altijd wel wat op te merken hebben of je nu een dieet volgt, gezond eet of juist veel meer gaat sporten: het is nooit goed.

Zorg voor genoeg vitamines

Een van de afslank tips die ik erg belangrijk vind is dat je moet zorgen dat je genoeg vitamines binnen krijgt. Ik merk vaak als ik bezig ben met afvallen dat ik vaak wat moe ben, nergens geen zin in heb en dat mijn huid er wat slechter uit gaat zien ondanks dat ik zoveel mogelijk gezond eet. Toch blijkt mijn lichaam dan te weinig binnen te krijgen. Extra vitamines binnen krijgen is dan wel een must. Ik zelf gebruik zelf in ieder geval magnesium en omega 3 en pak af en toe wat multi vitamine. Magnesium en omega 3 kan je o.a bestellen bij Orangefit maar natuurlijk ook gewoon halen in een drogist, let dan wel op de juiste verhoudingen.

Foto: Shutterstock

 

Drink veel water

Drink heel veel water. Dit is ook erg belangrijk tijdens het afvallen. Door genoeg water te drinken kunnen de afvalstoffen beter uit je lichaam. Je moet hierbij wel opletten dat je ook weer niet teveel water drinkt. Veel mensen weten namelijk niet dat als je teveel drinkt je ook vocht kunt gaan vasthouden. Ik mag zelf van mijn huisarts niet meer dan 3 liter water drinken, doe ik dat wel dan krijg ik echt dikke enkels en dat is toch echt niet prettig.

Bedenk waarvoor je het doet

Schrijf de redenen op waarom je eigenlijk wil afvallen. Wat wil je bereiken? Wil je bijvoorbeeld jezelf gezonder voelen? Weer kunnen rennen met de kinderen? Of heb je een hele andere reden? Schrijf zoveel mogelijk redenen op waarom je het wil en kijk er na als je een dipje hebt. Een foto van jezelf ergens ophangen waarop je een stuk steviger lijkt wil ook nog weleens helpen.

Heb jij nog afslank tips?

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






CommentLuv badge